Bröllopskort

Jag fick den stora äran att göra ett kort åt ett par som firar Guldbröllop. Tänk: 50 år som gifta, så härligt!
 
 
Jag gjorde kortet som ett "vanligt" bröllopskort i äldre stil. 
Pappret i bakgrunden är från Maja Design och bilden med brudparet kommer från bildarket Vintage Woman
 
 
Ett hjärta utstansat i wellpapp är distressat i brunt och så en bit ostduk som knytits fast.
 
 
 
Även bakom bilden och gratulationsvimpeln finns lite ostduk fastsatt.
 
 
Inuti kortet så har jag använt båda sidorna av Fabscraps härliga papper Classsic Vintage 1.
 
 
Här har jag klätt in ett utstansat hjärta med notpapper, distressat kanterna i brunt och så satt siffrorna för antalet år som gifta. Dessa har jag även målat med Distress stain så de skimrar lite åt guld.
 
 
På baksidan har jag stämplat och embossat, dels ett brudpar plus ringar och även lite noter.
Stämplarna kommer från Wilda Stamps och La Blanche.

Det mesta av materialet hittar du i min favoritbutik, Miss Agnes

Själv ska jag också fira bröllopsdagen snart tillsammans med min man men än så har vi några år kvar till guldbröllopet. 
 
Ha det så bra och njut av försommaren. Monica W
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0