Joy fold card.

Ja hur översätter man det namnet? Ett kort vikt i glädje kanske?
Ett enkelt kort i en ny (för mig) vikning. Jag blir ofta nyfiken på nya vikningar och provar dom gärna. Här är ett exempel.

Jag valde ut ett papper med ett fint motiv som passade lagom till mittendelen av kortet. Det är Angels från Reprint. Och just nu finns det bland REA-pappren hos Hobbyhärvan så varför inte passa på att fynda, om de finns några kvar förstås, annars har du ju många andra fina att välja bland i butiken.

 
 

Med en rosbukett, spetsband och ett bulligt hjärta vill jag förstärka det romantiska motivet.

 

När man lyfter på mittendelen så kommer man till insidan där en grattishälsning är stämplad. Ytterligare ett romantiskt motiv finns här, det är en bit av ett motiv från pappret Ballerina också det från Reprint (och på rea).

 

Ovalen, där man kan skriva något, är utstansad med diesen Floral Ovals från Spellbinders.

 
 
 

Också baksidan blev fin med Reprints mönsterpapper. Ibland behöver man inte så mycket ”lull, lull” utan det räcker med fina papper som dekoration. Alltid kul att kunna variera sig lite.

 

Kortvikningen var enkel och roligt att göra så den kommer jag säkert att prova igen.

Monica W

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0