Ett rosa kort med Frantage

Nu har jag lekt lite med de nya embossingkiten från Stampendous. Du hittar dom här, alltså i Hobbyhärvans webb-butik. Där hittar du även en länk till en sida där de visar tips om hur man kan använda dessa produkter.
Det finns som embossingpulver som består av olika kornstorlekar och effekter. Dessutom finns glitter, färgflagor och även metallflingor. Alltså mycket att testa och ha kul med.

På kortet här har jag använt embossingpulvret Shabby Pink och även lagt på lite rosa flingor "Frantage Color Fragment. Det som gör det här pulvret annorlunda är just blandningen, det blir både en glittrande effekt men också läckra vita "fläckar" här o där (de större kornen). Dessutom kan man blanda i glitter och flagor för ytterligare effekt. 
Antingen "fäster" man pulvret med hjälp av Versa Mark ofärgad stämpeldyna eller så strör man ut det löst där man vill ha det. Men för att inte pulvret ska blåsa bort så värmer man alltid från undersidan.
 
 
 
Här är en närmare bild på min "frantage". Färgflagorna användes bara på nedre delen av ovalen, upptill är det bara embossingpulver (Inte så bara, eller hur...) Läckert!
 
Jo, en sak som jag håll på att glömma mitt i allt prat om frantage: Stämpelmotivet jag har använt är Bildmålarnas Just Mi-Nr.5 Jag tycker att den är mysig för att man kan göra den både sockersöt som här men även lite tuffar med skarpa färger. Idag är den färglagd med copic pennor, inte så vanligt hos mig, Även glitterlim har duttats lite här o där på blomsterkransen och klänningen.
 
 
 
 När man lyfter på mittendelen så kommer man hit.
Fler härliga dies som nu finns hos Hobbyhärvan. Visst är dessa hjärtan med rosetter helt underbara?
 
 
 
 En närmare titt på hjärtat som jag fyllt med "Frantage Color Fragment" och lite, lite glitter (också från kiten).
 
 
 En bild på hur insidan ser ut när även bottenfliken fälts ner.
 
 
 Måste bara avsluta med en närbild på det söta hjärtat. 
 
 
 Ja, det blev ett lite längre inlägg men ville verkligen visa lite av min lek med de nya "effektprodukterna" och så mina senaste die´s. 
 
Tack snälla för ditt besök här.
Monica W
 

Kommentarer
Postat av: Eva J

Superfint, härlig vikning, den skall provas.
Ha det gott
Kram

2013-08-12 @ 18:41:16
URL: http://eviebee.wordpress.com
Postat av: Pia Puma

Se där du kunde ju det där med frantage det blev ju kanonfräckt. Jättefint kort och gullig vikning, den måste jag komma ihåg.

Kram

2013-08-17 @ 15:59:08
URL: http://piapumasscrapbooking.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0