En scraptavla med goa vänner

Jag fick ett önskemål från min mailkompis Gunilla, hon ville ha ett kort som hon kunde ha som en 
tavla. Jag fick fria händer att hitta på något.
Jag vet att hon nyligen fått hem en valp och att han och den "gamla" hunden blivit vänner. Och 
naturligtvis är båda vovvarna mattes goa små vänner så varför inte göra en liten "korttavla" med dessa
fyrfyta kompisar som matte kan sätta upp på väggen.



Fotografiernas kvalitét är inte den bästa då jag kopierat bilderna från datorn men nog syns det
att de är små godingar.


Jag har använt en 20x20 cm canvastavla som stomme och klätt den med ett papper från Panduro. 
På tavlans kanter har jag duttat lite vit färg för att få en mjukare kontur så även runt en del av papprena
och bilderna. 
Vit spets och ett sött berlockhjärta får tillsammans med hjärtebrads och fjärilar förstärka det
romantiska.




Ytterligare detaljer: Ett metallhörn, olika fjärilar och en egenknåpad blomma som jag gjort genom
att först limma ett tunnt textpapper (finns hos Hobbyhärvan) på vit cardstock, stansat ut och sedan målat
delarna i vitt med utspädd färg innan jag monterade ihop och rullade bladen lite.

Nu vill jag tacka Gunilla för uppdraget, det var jättekul att få göra detta. Tack också för "lånet" av bilderna. Lite fräckt av mig att låna utan lov, men det var ju för en god gärning....

Hoppas ni alla får en skön dag även om inte sommarvärmen inte riktigt kommit ännu. Men då kan vi njuta av
att allt är vårgrönt lite extra länge.

Monica


Kommentarer
Postat av: Mia

En riktig "väntavla". Jättefin.

2012-05-31 @ 11:16:50
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jättefin! =)

2012-05-31 @ 17:27:28
Postat av: Gunilla

Ja, jag kan ju bara intyga att tavlan självklart är jättefin även i verkligheten :-), kul med en personlig tavla med mina fina vovvar på!



Tack min vän

2012-05-31 @ 17:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0