Julkort i blått.

Det blir inte så ofta att jag gör något i marinblått trots att jag gillar den färgen. Men idag blev det.

Till framsidan valde jag en mysig tomtebild från ett ark och bakom satt jag ett hjärta i hårdpapp. Det har jag först målat i vitt och sedan embossat med vitt/silver.

Den stora snöstjärnan uppe i hörnet blir nog en favorit för mig i år. Det är en stans från Mc Gill som finns hos Hobbyhärvan. Likaså gillar jag organzabandet med de lite glittriga stjärnorna på.
Textstämpeln som jag använt på tagen (Magnolias Die) är från Reprint.





Inuti kortet lite papper från gömmorna och utstansade vita fält för hälsningen.




Baksidan pryds av ytterligare en snöstjärna, här med en "plutt" pearlmaker i mitten, samt den fina juliga textstämpeln från Reprint.




Har ni inte börjat med julkorten än så gå in till Hobbyhärvans webb-butik och blogg så hittar ni en hel del inspiration. 
Ha det bra i den härliga hösttiden, ömsom sol och färgsprakande natur, ömsom grått, blåst och rusk. Härlig variation.
Monica W

Kommentarer
Postat av: Mia

Åhhh, vad fint.

2011-10-21 @ 09:49:19
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0