Ett glatt rött kort till jul.

Hej på er alla i höstens mys- o pysselväder.
Idag kommer ytterligare ett julkort.

Här har jag ramat in motivet med flera lager, både av spets och papper.
Den söta stämpeln som jag hade kvar i gömmorna sedan ett par år, har jag färglagt med MCP-teknik.
Det var länge sen så det får jag allt "träna upp". Måste också få lägga till att jag inte målat med rosa 
utan det är mer rött än vad som syns på bilden, jag är inte någon mästare på att fota och tror nog att jag
missat någon inställning på kameran.
Det prickiga pappret hittade jag också i gömmorna men det mönstrade i ramen kommer från Melissa Frances 
och finns hos Hobbyhärvan. Där hittar du även snöflingestansen (Mc Gill) och stämpelsetet med både granen
och texten (Reprint).




Inuti ser man mer av det gulliga mönsterpappret som jag använde till ramen på framsidan.
Rutorna är utstansade med en die från Spellbinders och stämpeln är från Inkido.




Baksidan pryds av ytterligare några granar och snöflingor.




Just nu är det full fart med julkorten hemma hos mig och jag hoppas att inspirationen håller i sig. 
Det är ju faktiskt ett tag kvar även om tiden springer väldigt fort.
Men som vanligt hittar man mycket idéer på Hobbyhärvans blogg, så spring dit och kika.
Tack för att du tittade in hos mig.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej på dig!

Vilket sött julkort du har gjort. Gillar de båda rosetterna och stämpeln är för söt. Tack för besöket hos mig. Det var roligt att titta in till dig. Här finns mycket fint att titta på och jag återkommer gärna!

2011-11-02 @ 18:07:57
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Mia

Här har man visst missat något.

Supergulligt.

2011-11-10 @ 09:32:22
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/
Postat av: Louise

Så vackert på alla sidorna du har gjort det..

Jag gillar också när man dekoraera insidonra hela kortet bli med en hel het då.

Du har verkligen fått till många små fina detaljer som gör kortet ännu vackrare.



Skulle också vilja tacka dig för ditt varma välkomnande nu när jag fick ära att vara gäst dt hos Hobbyhärvan.



Ha det gott.

Kram Louise

2011-11-10 @ 10:56:16
URL: http://louiseudden.blogspotcom
Postat av: Elisabet

Tack för dina gulliga kommentar i min blogg!

Så roligt att du skrev, så jag hittade hit!

Gillar dina snygga alster, speciellt barnkorten i ett tidigare inlägg mycket inspiration

Kram!/ Elisabet

2011-11-24 @ 21:12:26
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0