Grattis till bröllop

Jag har haft förmånen att få göra ett grattiskort som ska ges till ett brudpar.
De ska ha ett riktigt vinterbröllop och då tyckte jag att ett kort i isigt vitt skulle passa.

Jag gjorde ett stafflikort där jag använt mig av de ljuvliga servetterna. De är ju så användbara.




Här syns det uppställt.




Även baksidan består av mönstrat papper.




Några detaljbilder av dekorationerna som går i vitt och silver:

       

Nu hoppas jag att de lyckliga tu fått ett riktigt underbart sagobröllop och tackar för att jag fick uppdraget att göra ett grattiskort åt dom.
God fortsättning på det nya året önskar jag både brudpar, kortgivaren och alla andra.

Kram från Monica W


Kommentarer
Postat av: onkis

Vilket underbart romantisktkort!!

Jättefint.

Titta gärna in på min blogg och kolla in våran lilla utmaning vi har där..

Ha en bra dag!

2011-01-04 @ 06:29:03
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Mia

Snacka om romatiskt, supergulligt.

2011-01-04 @ 09:43:28
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/
Postat av: Eva J

Ååå så mysigt med vinterbröllop. Super romantiskt kort och bilden är för underbar.

Kram

2011-01-09 @ 11:17:52
URL: http://eviebee.wordpress.com
Postat av: Mia

Hejsan Monika!!
Tycker servetter är underbara och jag skulle gärna vilja hitta ett sätt att använda dom på kort som du gjort. Några tjejer hade varit på hobbyhärvans träff för ett tag sen och fått demo på att stryka fast dem med gladpack, är det så du gör ? Jag har provat lite men vissa servetter vill gärna lossna efter ett tag tyvärr :( Eller har du något annat tips ? Jättefina saker du gör,önskar jag vore lika duktig!!
Mvh Mia

2013-10-01 @ 13:32:49
Postat av: Monica W

Tack snälla för dina fina ord.
Jo, det var jag som demade om gladpack och strykjärn. Man får värma ganska mycket och noggrant med strykjärnet för att det ska hålla. Jag hoppas verkligen att de kort jag gjort detta med har hållit. Jag har inte hört något i alla fall. Tråkigt om det skulle ske.
Oftast använder jag decoupagelack till servetterna. Visserligen blir det inte riktigt lika slätt som med strykjärnet men man får en vitare effekt. Gladpacken ger en liten, liten dovare ton. I alla fall den jag använder som är lite grön.
Med dec.lack gör jag så här: Tar ett vitt ark (större än vad det färdiga kortet ska vara, penslar på dec.lack, lägger på yttersta lagret av servetten och penslar med lite, lite lack från mitten och utåt. Sedan när det torkat så penslar jag på ett lager lack över hela motivet.
När det är helt torrt stryker jag arket med ett bakplåtspapper som skydd eftersom det brukar ha blivit lite buckligt.
Till sist är det bara att skära/klippa ut delen man vill använda.
Hoppas det går bra för det är ju så fina motiv på servetterna.
Välkommen att höra av dig igen.
Monica W

2013-10-01 @ 14:22:47
URL: http://monkanspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0