Present-idéer till jul

Ibland kan man känna för att ta med något egengjort när man ska bort någonstans.
Då kan det vara bra att ha något färdigt i gömmorna.

Här har jag gjort ett, ja vad kallar man det för? Kanske ett kort med tändstickor eller kort
och gott en tändsticksask även om den består av fyra.



En annan idé är att dekorera ljus med servett eller stämpelmotiv. Det har jag gjort här och dessutom
har de fått lite blommor, band mm runt "magen".
Jag är alltid noga med att skicka med en etikett som talar om att ljuset är tänkt som prydnad och om 
man trots allt vill tända det så måste man vara försiktig med tanke på pappersdekoren.
Att slå in det i prassligt cellofan ger ett lite extra lyx tycker jag.

Ett par bilder på några juligt dekorerade ljus:



Det var allt för idag, tack för att du tittar in.
Monica



Kommentarer
Postat av: Mia

Här sprutar det vi fram grejer nu. Jättefina saker du har gjort. Det blåa bandet i tändsticksasken var ju bara för sött.

Ha en bra helg,Mia

2011-12-10 @ 09:27:44
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0