Ett gammaldags julkort.

Bland alla ljuvliga bildark som nu finns så valde jag idag denna nostalgiska bild från Inkido
som finns hos Hobbyhärvan. Bakom satte jag ett lite gammeldags mönstrat papper.

Kanten består av remsor i flera lager: Ett rött som är mönstrat med hjälp av Martha Stewarts
kantstans, en vit spets och överst ett rutigt papper.
Dessutom satt jag dit ett organzaband och ett stämplat och utskuret hjärta (Papirdesign).



Inuti ser man mer av mönsterarket som jag även använde på framsidan.

Textstämpel från Reprint och ytterligare en julros som har fått lite glitterlim här och där
och en mitt av pearlmaker.





Baksidan pryds av en textstämpel ur gömmorna plus ett par snöflingor.





Snöflingorna är vackra och jag gillar även när de dalar stilla från himlen men än så länge
tycker jag det räcker med att ha de flesta i pappersform på julkorten.

Men visst behöver vi lite snö som ljusar upp och skapar lite känsla så här inför jultiden.

Hälsar Monica


Kommentarer
Postat av: Mia

Åhhh, vad gulligt, du får verkligen till känslan av nostalgi. Superfint.

2011-12-06 @ 15:15:01
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0