En trekantig ask

Idén till denna ask hittade jag hos http://tesaprickiformar.blogspot.com. Jag är alltid på jakt efter inspiration och provar gärna nya vikningar. Ibland misslyckas jag förstås men det är väl så man lär sig. Papperskorgen blir fylld då och då men den här gången fungerade det direkt och då känns det gutt. Instruktionen var tydlig och lätt att förstå. Men visst blir det lite spring mellan datorn och pysselbordet, hur var det nu.... Bra att få röra lite på sig.





De mönstrade papprena, den fina metallblomman och den lilla nyckeln finns hos http://hobbyharvan.se/. Likaså rosorna, banden och pearlmakers som jag använt. 
Men blomman som liknar en nejlika har jag gjort av kaffefilter. Fjärilen är stämplad med versa color copper på ett guldpapper och sedan embossad i clear.


Här syns asken från sidorna.

                 


Jag tycker det blev en söt och annorlunda ask i en perfekt storlek för att ge bort något smått i.
Och nu vågade jag t o m ta med en av alla mina blommor som jag gjort men som annars brukar hamna i en låda. Det är svårt att konkurrera med alla tjusiga blommor som finns att köpa men visst är det kul att prova själv ibland.
Det var allt för idag men jag hoppas att du vill kika in igen och lämna gärna en kommentar. Det är sååå kul att få, tack till er alla.
Kram från Monica W

Kommentarer
Postat av: Mia

Meeeeeeeen, vad fin den är. Och det är väl absolut inget fel på blomman jättefin. Jag tycker det är så kul för man ser helt klart en utveckling på allt du gör. Du är helt enkelt super.

Vi ses,Mia

2010-05-05 @ 15:12:34
URL: http://hobbyharvan.se
Postat av: Elins outhärdliga kompis Helenah

Vad duktig du är Monica! Imponerande

2010-05-10 @ 15:19:14
Postat av: Pysselbus

Tack för din goa kommentar på mitt första alster på Hobbyhärvan!



Har tittat runt lite i din blogg, du gör ju såååå mycket fint!!! Härliga färgkombinationer och läckra motiv.



Ha det bra!

Kram//Linda

2010-05-10 @ 21:17:05
URL: http://pysselbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0