Stafflikort med ängel, spets och noter

Återigen har jag använt en av alla mina servetter som bakgrund.
Tidigare höll jag på ganska mycket med decoupage och har samlat på mig en hel del servettmotiv. Varför då inte låta dom komma till användning i kortmakeriet i stället för att ligga undangömda?
I övrigt har jag använt virkade spetsar, pearlmakers, notmönstrat papper och hjärtebrads.
(Finns hos Hobbyhärvan)
Hjärtat på framsidan har jag skurit ut, målat i silver och vitt och sedan krackelerat så sprickorna bildades.
Den fina texten har jag skrivit ut på datorn, på ett vanligt kopieringspapper som jag sedan färgat in med distressdyna och monterat på en bit cardstock.




Ovanpå notpappret kikar en bit av textrutan fram där man kan skriva en eventuell hälsning ovanför det stämplade Kram. Ett par guldiga hjärtebrads får tjänstgöra som "stoppers".




  Här syns hela textrutan.

Ja, nu var det ett tag sedan jag lade in några kort men jag hoppas att jag skärper till mig och uppdaterar min blogg lite oftare.
Vill också passa på att tacka för alla fina kommentarer ni ger och att jag tack vare er hittar till era och även andras bloggar. Det är alltid lärorikt och ofta får man kanonbra tips. Tackar.
Nu lider det här dygnet mot sitt slut och det börjar bli dags att närma sig sängen.
Kram från Monica

Kommentarer
Postat av: Pysselbus

Superläckert!!! Har aldrig tänkt på att låta textrutan gå bakom så där - det är ju jättesmart för då kan kortet stå framme utan att alla kan läsa den personliga hälsningen!!



Ha en underbar dag!

//Linda

2010-06-29 @ 11:10:24
URL: http://pysselbus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0