Romantiska rosor

Nu verkar jag ha kommit in i denna lite ljuvare stilen men dessa bilder från Sagen Vintage är ju så söta och riktigt bjuder in till den.
De pastellfärgade detaljerna passar väl bra ihop med dessa fina papper i rosa mjuka toner. (Inkido)
Ett hjärta med lite tyll bakom förstärker romantiken.




En bukett bestående av rosor, blad, blomma av kaffefilter och lite spets plus halvpärlor.




Här har jag skrivit en text som jag hittat på internet. Tyckte den var så fin och nog stämmer den.
Runt den har jag använt rosa torrchalks.
Några swirlar embossade i silver pearl och



   Insidan har jag inte dekorerat så mycket, bara ett par stämplade fjärilar och lite rosa torrchalks för att tona kanterna.
Ibland vill man ju skriva några rader själv i kortet och det är alltid bra att ha neutrala kort på lut.

Nu får jag nog leta fram lite mer "knalligt" färgade papper och tillbehör för att växla stilen. När jag ser bakåt i bloggen så är det ganska länge sen det var något annat än romantik, vintage eller dova toner. 
Så jag hoppas att nästa alster ska bli något i starkare färger men, men jag törs ju inte lova.....
Ha det så gutt i sommarvärmen.
Kramar till er alla.
 

Kommentarer
Postat av: Pysselbus

Wow! Vilket läckert kort!! Det passar ju dig så bra med dessa färger och toner... Men det skulle vara kul att se dig göra något i starka färger, tror jag får kika bakåt i din blogg för lite inspiration... Är lite seg av värmen!



Ha det bra!

Kram

Linda - Pysselbus

2010-07-16 @ 07:46:25
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Mia

Superfint, Monica!!!

Du har så härliga texter.

2010-07-16 @ 09:50:52
URL: http://hobbyharvan.se
Postat av: Eva J

Jättefint och vilken vacker text

kram Eva

2010-07-16 @ 20:24:22
URL: http://eviebee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0