Mer romantik.

Ett grattiskort i romantisk vintagestil.
Jag gillar verkligen den här stilen även om färgerna jag valt kanske är lite dova nu till våren.
Skulle ha velat haft ett ljusare band men hur många man än har i lådan så saknar man alltid ett band i just den nyansen. Men, men jag ville ha färdigt kortet och Hobbyhärvans butik var inte öppen just då så det fick bli ett lite mörkare band. 
Bilden är så fin, ingen sur min här inte utan det riktigt lyser lite blyg förväntan i ansiktet på änglabarnen.
De runda textstämplarna tycker jag om, de är fina och lätta att placera på korten.
Och titta på fjärilen, visst är den bara underbar! 
Den finns hos http://hobbyharvan.se/ liksom de övriga materialet som jag använt.




Beställaren av kortet ville ha plats för egen text så insidan har jag inte dekorerat så mycket. Den är bara inkad med distressdynan Victorian Velvet samt stämplad grattis med samma dyna.

 


Till baksidan valde jag en swirl från Kaiser som jag stämplade i koppar och sedan embossade med clearpulver.

 

Kommentarer
Postat av: Mia

Nu har du gjort det igen, Gud vad fint kort du har gjort.

(En liten spark i baken kanske inte var så dumt)

2010-04-22 @ 17:45:54
URL: http://hobbyharvan.se
Postat av: Eva J

Hejsan!

Men vilket vackert kort, så snyggt! Kul att du har uppdaterat med lite nya inlägg och så fin din ask är -julen varar ända till påska- är det inte så? hihi....

Ha en riktigt skön helg. Det var roligt att träffa dig irl.

Kramar Eva

2010-04-23 @ 18:29:28
URL: http://eviebee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0