Grattis och tack-kort


Det är roligt att det kommit flera papper som är lite mer "manliga" om man nu får säga så.
Men visst är det lättare att göra kort till män om inte motiven är så rara, romantiska eller blommiga. Är det jag som har fördomar?
Dom här mönstrena gillar jag, det är lätt att göra kort i vintagestilen med dom och nog är bilderna från arket med "baddräktsdamer" helt underbara.
Mönsterpapper med veteranbilar och ett med noter. En rund grattisstämpel, lite band och en del "duttande" med distressdynan runt alla kanter.
Det är ju så enkelt men ändå tar jag låååång tid på mig att göra korten. Det är alltid lite beslutsångest innan jag bestämt mig för hur det ska se ut och mycket testande. Men det är så det ska vara, ett härligt pusslande/pyssel som ger skön avkoppling och inte någon löpande band tillverkning.
Tiden brukar ofta försvinna men det är väl verkligen ett tecken på hur kul det är.



På baksidan har jag valt en annan variant av veteranbilen från ett helt ark med olika bilbiler. Plus lite guldigt embossade hörnstämplar. Lite glitter ska det ju också vara när någon ska gratuleras.



Nu glömde jag att fota innan jag skrev min text i kortet så här visar jag bara delar av insidan. Lite hemligheter vill jag ha....

 Bilen är stämplad lite halvt utanför.       En ficka för lotter.            

Kvinnor i gammeldags baddräkt, antika bilar och bruna nyanser. Jo, jag står för det: Jag tycker det är manligt.....
I mitt tycke en perfekt kombination till kort åt en lite äldre man.

Det är så härligt att ha mönsterpapper hemma i helt olika stilar, då kan man variera och jag får lättare inspiration. Men visst, det kommer ju nytt hela tiden och allt kan man ju inte köpa även om man skulle vilja. Lite broms får man använda ibland, eller rättare sagt försöka använda....
Materialet till kortet kommer från Hobbyhärvan.
Ett stort tack till alla som ger mig så fina idéer. Det är värt massor.
Monica W

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0