Julkort med amaryllis och norska tomtar.

Härligt att få hugga tag i julkortet även om det är ett tag kvar.




Ett julkort där framsidan har mönstrade amaryllispapper från Hobbyhärvan, därifrån kommer även hjärtestämpeln med God Jul och bakom den sitter ett lite större hjärta som jag har embossat kanten på i guld.
Hjärtana sitter bara fast på kortets ena halva och det stängs med banden som jag fäst på insidorna (innan jag dekorerat där). Sedan har bandets trätts ut genom öljetter, både i kortet och i hjärtat.





Insidan: Tomtestämplar från Norge som jag färglagt med promarkers och glitterstick innan jag klippt ut dom och monterat.
Det vänstra av de vintriga mönsterpapprena är från Inkido (finns hos Hobbyhärvan) Det i mitten har jag färgat in med en grå stämpeldyna, stämplat och embossat God Jul i rött och använt några stansar som jag fyndat på Claes Ohlsson. 



    

Baksidan pryds bara av en snögubbe, embossad i black sparkle.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0