Ett gäng noblessaskar.

Idag tänkte jag visa några askar jag gjort som passar till nobless choklad. Man tar ur hela plastförpackningen ur kartongen och stoppar in den obruten i en av dessa. Det blir en liten kavalkad av bilder.

Först en bild på alla fyra samlade. Som ni ser så har jag gjort dom ganska lika, efter samma "grundrecept".



Här är en närmare bild på en av de blå.



Hörnen är gjorda med hjälp av Nellie Snellens die. Den skär inte ut ett löst hörn men det är enkelt att klippa loss det som man själv vill ha det.




De fina stämplarna om vänskap som jag satt på ovansidan och insidan kommer från Bildmålarna. Här kan du hitta dom. Hjärtat har jag embossat med noter, Sizzix folder.



Den i gröna toner:



Ena sidan går att öppna så att man enkelt kan fylla på med en ny förpackning choklar, OM den första skulle ta slut..... 
Under asken har jag satt vitlaserade kulor som "fötter".



På insidan av locket kan man få plats med en egen hälsning.



En annan variant av en blå ask, härligt somrig:



Här syns den lilla utskärningen som finns för att man ska komma åt att öppna plasten på Noblessasken. Det är ju trevligare att ge bort en chokladask som inte är öppnad.

"


Det var allt från mig för idag och jag hoppas att ni fått lite inspiration om ni vill göra en egen ask. De kan ju varieras allt efter tycke och smak. Och att innehållet smakar bra, det kan jag intyga.

Ha en skön och pysslig dag.
Monica W
 


 
 
 



 

 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har full förståelse för att de är efterfrågade de här askarna, super fina.

2012-09-27 @ 13:55:42
URL: http://www.hobbyharvan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0