Ett bokkort i antik stil

Jag fick en fråga om jag ville göra ett grattiskort till en som gillade katter och att läsa. Om jag ville? Självklart, bara kul.
Omedelbart kom vikningen "bokkort" upp i mitt huvud.



På framsidan satt jag en gullig bild med katter, förstås... Den är från arket Djur ur Pion Designs serie Bilder från förr. På bokryggen och baksidan har jag använt en textstämpel.




Inuti kortet gjorde jag en ficka med tag där hälsningen kan skrivas.




Och här har vi då den "antika" delen: Här testade jag att limma fast sidor ur en gammal bok (loppisfynd) på cardstocken innan jag veckade den till själva bokdelen. Boken kanske var lite väl gammal och spröd för sidorna sprack i vikningarna men, men då blev det automatiskt ett kort i antik stil. 




I botten av den satt jag en fin bild från vintagearket "Barn" och ovanpå lite virkad spets, en blomma och ett antikfärgat metallhörn.

Nu håller jag tummarna för att både beställaren och mottagaren ska gilla kortet och att stilen inte blev fööör antik.

Hoppas att ni alla njuter av fågelkvitter, vårens blommor och naturligtvis av att ta sig egen tid för pyssel.

Monica
Trackback
RSS 2.0