Länge sen sist.......

Ja, min goda tanke om att uppdatera bloggen lite oftare har ännu bara blivit en tanke, tydligen....
Men idag gör jag ett nytt försök.
Våren har börjat visa sig eller i alla fall tecken på att den är på väg och det är så skönt.
Allt känns lättare på något sätt och man gläds åt knopparna som smyger sig upp ur jorden. Mysigt.

Jag kikar ofta in på olika bloggar för att få idéer, främst hos Hobbyhärvan förstås men även hos t ex
mariannespapir där man alltid brukar hitta kort som jag blir nyfiken på att prova.

Här är ett kort som jag gjort efter en idé hos henne eller rättare sagt så har jag nästan kopierat henne.
Det var lite pyssel att få allt att passa ihop men kul var det.




Det är alltså ett kort som är nedstucket i ett "kuvert" och spetsramen runt bilden ska passa i
spetsramen runt öppningen på "kuvert". 




Här syns delarna var för sig.
Papprena jag använt är ur serierna Sagan Om Våren och Från Mormors Vind (Pion Design).
Liljekonvaljerna har ju inte kommit än men desto härligare att njuta av dom på mönsterpappret.




Jag har använt Martha Stewart kantstans och die´s från Nellie Snellen och Magnolia.

Till dej som kikat in: Tack att du hittade hit. Jättekul!

Njut av vårens små tecken.

Monica
.
Trackback
RSS 2.0