La Blanche

 
Idag bjuder jag på ett julkort som jag själv gillar väldigt mycket.
Lite gammeldags "ruffigt" men ändå ljust.




Stämpeln är från La Blanche. Du hittar flera av deras fina stämplar hos Hobbyhärvan. Jag har färglagt den med distresser med hjälp av nibs, det är små, spetsiga "papperspinnar" som man hämtar upp färgen med och sedan  enkelt målar motivet. När motivet torkat så är det "målat" med versa mark penselpenna (ofärgad stämpelfärg) och embossat med utée embossingpulver. 
Innan motivet färglades så stämplade jag även mönster runt om med versa mark ofärgad dyna. Sedan när det färglagda motivet är embossat så har jag färgat in hela pappret med distress. Eftersom jag använt La Blanche specialpapper så fastnar inte färgen på mönstret utan det förblir vitt. (fungerar bara på detta specialpapper).
Om man inte har detta pappret så måste man embossa mönstret först med clear-pulver för att få en liknande effekt.
Har du inte provat La Blanche specialpapper så tipsar jag om att du borde det, ett slitstarkt och blankt papper som är kul att jobba med. Här hittar du det.
 
 
 
 
En blomgrupp med löv utstansade i vaxpapper och så en bit säckväv till rosett. Ovanför detta en skir spets med pärlor.
 
 
 
Jag har stämplat God Jul på det vaxade pappret som jag först knycklat lite för att få de fina vecken. Här embossade jag texten med Black sparkle. Ett tips: Använd annars stämpeldynan Stazon när du stämplar på glatta underlag som t ex vaxat papper.
 
 
 
Härligt doftande kanel tillsammans med gammeldags, tunna papper.
 
 
 
En härlig tomtebild med lite juteväv bakom.
 
 
 
På baksidan avslutar vi med ytterligare en stämpel från La Blanche.
 
 
Idag blev det ett lite längre inlägg men jag hoppas att du tar dej tid att koppla av med lite bloggläsande och pyssel även så här nära jul, man behöver det.
Ha det bra.
Monica W

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0