Dopkort.

Jag har inte gjort några dopkort tidigare men nyligen fick jag två förfrågningar om det med bara en veckas mellanrum. Roligt!
Det första skulle vara till en tjej och det andra till en liten kille. Hur dekorerar man till ett litet barn, "Hjälp, jag har inga babystämplar", var det första som dök upp i huvudet. Men med alla söta bildark som finns så klarar man sig långt. Så just denna dag blev det ingen "paniktur" till favoritbutiken Hobbyhärvan, även om jag gladerligen tar mig en sväng dit.

Flickans kort skulle gå i lila och då det är min favorit så var det inte så svårt att hitta papper i mina gömmor.
Visst är bilden på mor och barn bara för ljuvlig?
Lite rosor och organzaband fick bli pynt och så en banderoll med namnet, utstansat med alfabetsdies från Tim Holts.




Fäller man upp kortet så finns plats för att skriva sin hälsning.



På baksidan en stämpel med en passande text för dopet.



Killens kort är gjort på samma vis men här hängde jag en urgullig berlock (finns hos Hobbyhärvan) i form av en ängel i rosetten.



Här är några klickbara bilder på lille Hermans kort.

Den gulliga lilla ängeln.


En närmare titt.


Insidan.                       Och samma stämpel på baksidan.


Det här var ett trevligt avbrott i julkortstiden. Det är kul att få växla lite och roligast av allt är att få önskemål om kort. Det är en härlig utmaning. Precis som när man får ett "paket" från Hobbyhärvan att skapa något DT-alster till bloggen av. 

Nu ska jag återgå till julkorten och även till mina lite nerviga förberedelser inför Hobbyhärvans  Scrap träff. Det är första gången jag är med på något sånt och dessutom har jag fått äran att dema. Så himla spännande och kul!

Ha det bra och pyssla på. (Härlig avkoppling)
Monica W
Trackback
RSS 2.0