Ett killkort i gammal stil.

Att göra ett kort till en kille som fyller 21 år är inte så lätt tycker jag.
Man vill ju inte göra det för gulligt.
Men dessa papper och bilder i gammal stil tycker jag passar bra till alla åldrar
och både till kvinnor och män.

Här har jag valt papper från bl a GCD som finns hos Hobbyhärvan.
Alla kanter är inkade i brunt och jag har rivit pappret lite för att få det att se
extra gammalt ut.



Äntligen har jag kommit över mitt motstånd att blanda brunt och blått så här
har jag "piffat" till kortet med blå-grå rosor. Några daggdroppar är gjorda med
3D-lacken och en vimpel är stämplad och fastsatt med ett par brads.




Har ni sett sämre bilder? Jo, så blir det när jag försöker fota i lampljus. Jag
är ingen proffsfotograf precis och när inte dagsljuset finns med så har jag
extra svårt. Men, men det var snabba ryck så ni får hålla till godo med dessa.

Här har jag använt mig av poststämplar, en biljettstämpel, lite notpapper och så
en tag som jag först har stämplat swirlar på och embossat innan jag färgat in
den med brun distressdyna. Det blir en härlig kontrast tycker jag då inte den
bruna färgen fäster på det embossade mönstret.
På högra sidan har jag gjort en s.k. distressruta.




På baksidan har jag använt en bilbild från Graphic 45 med några swirlar bakom.
Dessa bilar tycker jag är riktigt läckra och de passar bra till dessa lite bruna
och "åldriga" papper. Och dessutom klassas väl fortfarande bilar som lite
"killiga" motiv, eller?

Här skiner en strålande vårsol även om termometern ännu inte visar så många
plusgrader. Men man känner att det är ljusare och att våren är på gång.
Härligt!

Ha det så gott och njut av ljuset.
Kramar från Monica 
Trackback
RSS 2.0