Två gånger femtio

Vi var nyligen bjudna till ett par vänner som slagit ihop sina femtioårsfester till ett hundraårskalas.
När jag såg stämpeln med det äldre paret hos Hobbyhärvan så tyckte jag den skulle passa perfekt
på ett kort åt dom.


Framsidan av kortet har jag pyntat i grönt. De lite större blommorna tycker jag är häftigt maffiga.
Siffrorna har jag skrivit ut från datorn och fyllt i dom med grön glitterpenna. Är det fest så är det...



Här syns det i "upplåst" läge.



Inuti kortet ser man den gulliga o roliga stämpeln med det äldre paret. Visst passar den
till ett par som har hundraårskalas?
Här har jag målat motivet med mina nya Copic pennor som även har lite mildare nyanser
än Promaker pennorna.
Bakom namnlapparna (maskerade här) sitter lite grön tyll och på sidorna ett par stämplade
och embossade swirlar.


Närbild på stämpeln. Jag gillar den, paret ser så goa och riktigt mysigt förälskade ut.
Den kommer säkerligen till användning igen. Till någon som har bröllopsdag kanske?
Stämpeln kommer från Mo Manning och finns alltså hos Hobbyhärvan liksom det mesta av 
materialet jag använt.

Ha nu en riktigt skön helg.
Monica.


Trackback
RSS 2.0