Vår - tid för bröllop.

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag säkert skulle återkomma med något som innehåller lite mer
"lull-lull" än då. Och här kommer det.
Två romantiska kort till ett par kommande bröllop.



Jag har åter igen använt mig av servetten med dessa underbart söta ungar på, den är nog min
klara favorit även om Hobbyhärvan har många fina motiv.





Det ena blev ett stafflikort med ett dolt skrivfält ovanför stämpeln "Grattiskramar".




Det andra kortet blev i "traditionell" vikning.
Båda går i vitt och grått och är dekorerade med bl a pärlor och hjärtebrads.

Här har jag använt ett utklippt hjärta i wellpapp som jag målat med vit hobbyfärg
men för att få lite mer glans i färgen så blandade jag först i lite perfect pearl pulver.



En detaljbild (klicka för större bild) där den söta berlocken syns bland rosorna.



Insidan med mer hjärteformer, dun, tyll och pärlor.
Här har jag också gjort en ficka med en tag i där man kan skriva sin hälsning.




På baksidan använde jag min nyköpta stämpel med en så fin kärlekstext av Nils Ferlin.
Jag hade sån tur att jag fann den till bra REA-pris hos Hobbyhärvan. Helt perfekt!

 


Tänk, vad härligt med bröllop. Minnen från mitt eget dyker upp när jag sitter
och knåpar med sånt här. Usch vad tiden har gått fort men det är väl så
när man har det trevligt. Tack Gubben!

Ha det så gott och njut av att blommorna äntligen börjat komma fram.

Kram från Monica.
Trackback
RSS 2.0