Vintage i blått

Ännu en gång har jag gjort ett kort i vintagestil men här i blått.
Bilden (norskt ark) har fått en ram av spets och rosrankan är hemmaknåpad efter en idé från Svensk Scrapbooking.
 




Inuti kortet har jag lämnat plats för att skriva själv så jag har bara färgat in kanterna med blå distressdyna plus att jag stämplat några swirlar med samma dyna.




Baksidan: Swirlar embossade i vitt/silver och fjärilen är utstansad i två lager med Martha Stewarts stans från ett papper som jag färgat med hjälp av distressdynan och Memory Mist sparkling. En svans gjorde jag av några vita halvpärlor.



Nu har allt hösten närmat sig men än så har jag inte börjat med julkorten. Det är inte likt mig men förhoppningsvis ska inspirationen snart infinna sig. Det är ju riktigt kul att fixa julkort och snart finns det nog massor med frestande material i alla butiker, mysigt.
Härliga hösthälsningar från Monica W.

Kommentarer
Postat av: Eva J

Så fint Monica, du får till det så himla snyggt med dessa bilder. Insidan är också jättefin jag gillar du insidor jag...hihi...

Krammmmmmmm

2010-09-27 @ 19:55:14
URL: http://eviebee.wordpress.com
Postat av: onkis

Tack för din kommenar hos mig, och du är mer än välkommen tillbaka :)

Detta kortet gillade jag mycket,het underbart!

2010-10-29 @ 10:43:27
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Monica Nilsson

Hej Monica, Vilka fina kort du gör, helt fantastiska.Jag undrar bara om man kan översätta från in till cm kan ite göra kort när det står in.

Har du något bra tipps till mig hur jag lär mig om in till cm?? Vore väldigt tacksam för hjälp med detta. Kram från Monica

2012-06-25 @ 14:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0