Ytterligare ett kort med servett.

Ja, som jag sagt tidigare så blev jag helt såld på dessa underbara servetter så här kommer ännu ett motiv ur samma serie.
Även här har jag hållt mig till vitt och silver. Servetten är fastlimmad med decoupagelack. Lövet och några av blommorna är sprajade med Memorie Mist iriserande. Pärlbandet är iriserande i sig själv.
På organsabandet har jag satt fast några halvpärlor och på spetsbandet har jag använt pearlmaker kristall likaså i nedre högra hörnet.



 Här är en närmare titt på blomgruppen. (klicka på bilden)


Några snirklar är stämplade med ofärgad dyna och sedan embossade med Holigram sparkling. Den ljuvliga bilden har jag här monterat på ett silverhjärta med lite vita fjädrar bakom.
Grattis är stämplad och embossad på en oval av pärlemorpapper med lite tyll bakom. Även här har jag satt några pärlor.




 Och en närmare titt på hjärtat med de söta ungarna. (klicka på bilden)



Baksidan pryds återigen av ett krackerlerat hjärta och en embossad snirkel i silver pearl.

 (klicka på bilden)


Nu hoppas jag att dessa silvriga kort ska bli uppskattade för det finns en stor risk att det blir fler... Jag gillade verkligen att göra dom.
Lite typiskt för mig är att jag skaffar saker som först hamnar i skrivbordslådan ett tag innan jag börjar uppskatta dom. Precis så har det varit med Memorie misten. Men nu använder jag dom flitigt för att färga in saker, ännu inte så mycket till pappersark men de är kanon till att ändra färg på dekorationer och även band. T ex så saknade jag ett silvrigt band men jag fixade det genom att spraja ett vitt organsaband, vips så hade jag ett band som passade. Men jag är lite trög i starten innan jag börjar experementera. Så våga prova och våga misslyckas är väl ett bra motto.


Kommentarer
Postat av: Mia

De är bara för söta. "Fluffet" som du har gjort av fjädrarna blev, hilma käckt.

Ha en bra helg, Mia

2010-06-05 @ 10:19:51
URL: http://hobbyharvan.se
Postat av: Pysselbus

Så snyggt!!! Och jag gillar det "stora" födelsedagskortet du gjort!!! Riktigt fint och genomtänkt!



Ha en underbar helg och hoppas det inte regnar hos dig som det gör här...



//Linda

2010-06-11 @ 10:32:44
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Inggun Halling

Hej!

Vad fina saker du gör! Vintagekorten i vitt och det sista fina kortet är ju precis min stil. Skulle du vilja sälja några kort till mig som jag kan sälja i butiken? Du har ju sett min stil. Upptäckte din kommentar idag. Hälsn. Inggun

2010-06-11 @ 22:42:27
URL: http://vitamagasinet.blogspot.com
Postat av: Pysselbus

Såg din kommentar angående min målning och måste tacka!!! Jag har inte alls målat med distresser särskilt länge. Köpte mina första i januari....



Det är bara att kämpa vidare. Alla har sin egen stil. Jag brukar göra så att jag tänker ut varifrån ljuset kommer och på motsatt sida duttar jag lite färg i kanten och låter det vara någon sekund (ungefär lika länge som det tar att doppa penseln och tvätta ur färgen som finns kvar så det bara är vatten) och så tar du "vattenpenseln" och jobbar inåt mot mitten... Förstår du hur jag menar? Det är enkelt, bara man hittar sitt eget sätt...



Ha det gott!!

Kram

Linda

2010-06-21 @ 20:04:35
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: ulla

Vilken fin blogg...

Hit kan man komma å få inspiration ;)

2010-06-23 @ 22:27:18
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Mia

Hejsan!!

Måste verkligen ge dig beröm efter att sett allt fint du gör! Känns lite som ja hittat "hem" i stilen!! Finns inte nåt på din sida som ja inte gillar :)

Mvh Mia

2012-03-30 @ 16:45:27
Postat av: Anonym

Hejsan!!

Måste verkligen ge dig beröm efter att sett allt fint du gör! Känns lite som ja hittat "hem" i stilen!! Finns inte nåt på din sida som ja inte gillar :)

Mvh Mia

2012-03-30 @ 16:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0