Lite blandat jag gjort med decoupage.

Idag tänkte jag lägga in bilder på lite saker jag gjort med decoupage, både gammalt och nytt. Det kan vara kul med något annat än kortmakeri, men, men det är ju korten som är roligast att pyssla med, i alla fall just nu...

 

Här är några muggar som en vän beställde för att ge bort som julklappar förra året.
Jag har använt både decoupagepapper och servetter till motiven och namnen har jag skrivit med en penna för porslinsmålning.

 

Ytterligare några.

(Det går att klicka på de mindre bilderna om man vill se dom i större format)

                             

Och några till....
Älgen är målad men eftersom jag inte är någon tecknare så har jag kalkerat först. Grodan är faktiskt en stämpel som jag först stämplade på smörpapper och förde sedan över konturerna till muggen för att sedan måla med porslinsfärg.
Fyren eller båken är målad på frihand så den är lite sned och konstig men, men.
Rosen är ett decoupagepapper medan grisarna kommer från en servett.Jag förstärkte färgen på grisarna med porslinsfärg. Blommorna är även dom målade.


                                       

Här är ett par glastallrikar som jag pyntat med decoupagepapper och servettmotiv innan jag målade baksidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0