Noblessask

Jag har nu varit cirkelledare för Studieförbundet Vuxenskolan för första gången. Det var lite nervöst innan men med dom trevliga deltagarna så var det bara roligt. De provade på att göra olika kort-vikningar och alla var kanonduktiga. Dessutom så fick jag lära mej en hel del av dom också. Kul.
Här är ett exempel: En noblessask som en av deltagarna hade gjort en mall på. Tack Britt för att du delade med dej så vi alla fick prova på att göra en sådan ask.

Så här blev min:



Det var inte bara mallen hon tipsade oss om utan även idéer till dekorationer. Kolla in hörnen, en kakservett som är delad i kvartar och över det ett utstansat hörn. Tipset om hörnet uppskattade jag verkligen eftersom jag själv  har varit på jakt efter en die som gör lösa hörn. MEN nu behöver jag inte leta för jag hade redan verktyget hemma. Nellie Snellens die stansar ut ett hörnmönster i pappret och det klipper man bara ut så har man fått ett löst hörn. Så smart och enkelt. Tack, nu slipper jag jaga.


Närbild på detta:




Locket stängs med en magnet som är dold under flärpen och bakom mönsterpappret.
Dekoren i hörnen har jag stansat ut med en oval die´s.
Som fötter valde jag "budgetvariant" i form av vitmålade träkulor, annars finns det ju jättefina
färdiga metallfötter att köpa.




Här syns insidan men ännu har jag inte lagt i någon Nobless, tur..... Annors vore den väl slut nu...
ytterligare en fiffig detalj: Den lilla utskärningen så man får tag i "öppningsflärpen" på chokladasken.




För att få in själva chokladasken eller rättare sagt plastförpackningen med noblessen i, så är ena sidan av asken öppningsbar. Så när första förpackningen är slut så kan man lätt byta ut den mot en ny.

Jag återkommer med fler exempel på kort som vi gjorde på cirkeln.
Njut nu av våren, gärna med hjälp av alla fina mönsterpapper som finns. Jo man måste ju få pyssla även om det är vår.
Monica

Kommentarer
Postat av: Mia

Men åhh vad fin Monica.

2012-05-11 @ 11:46:00
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0