Provat att göra ett Swing Card.

Ni som tiittar in här på min blogg ska veta att jag uppskattar er alla.
Jag brukar ju inte vara alltför flitig med uppdateringar men, trots det, kikar ni in och lämnar då så gulliga kommentarer. Det är jättehärligt att få läsa dom. Tack!
Att surfa runt på era och andras bloggar för att få idéer och tips är guld värt. Det är på det sättet jag lär mig nya vikningar, olika sätt att dekorera och massor av annat kul.

Här är ett exempel:
Jag har sett flera s.k. Swing Card och nu ville jag prova på detta. Några missar blev det men det är på så sätt man lär sig, förhoppningsvis...

  Ihopvikt sett framifrån.

Ett fel jag gjorde var att använda så många lager av papper. Jag klädde även in baksidan med både cardstock och mönstrat papper så kortet blev lite väl tjockt. Det var svårt att få det att vika sig smidigt i de bigade linjerna. (Därav gemen.)

  Från baksidan, ihopvikt.     

   Utvikt, liggande, fram- och baksida      

 Jag måste allt testa att göra ett nytt, utan dekorerad baksida. Men det var en festlig vikning som bjuder på en liten överraskning eftersom mittendelen "snurrar" runt när kortet öppnas. Lite kul!


      Uppställt, sett framifrån.


              Också framifrån men sett ur en annan vinkel. 


    Och även från baksidan.        

Jag skulle ha hållt mig till framsidan, men ibland är det svårt att stoppa när man ser en tom yta....

Ha det bra och tack till alla som ger mig inspiration och naturligtvis till Hobbyhärvan för förmånen att få vara med där som DT. Det inspirerar verkligen.

Monica
Trackback
RSS 2.0