Nytt försök med ett swing card.

Den här gången har jag motstått frestelsen att dekorera båda sidorna av kortet, jag har inte ens använt dubbla lager med cardstock. Så nu blev resultatet bättre, kortet är smidigt och lätt att vika ihop.

När kortet är ihopvikt ser man den fina bilden från vintagearket Angels, finns hos Hobbyhärvan.




I uppfällt läge syns både bilden och även baksidan med en grattisstämpel och ett hjärta.

                 


                                 Och så här ser kortet ut helt uppvikt.

                                 


Fjärilen är utstansad i ett tunnt wellumpapper och sedan embossad i vitt och silver.   
Bakom den en bit crispyband och under en skir rosett av organzaband.


                                              (klickbar bild)            


Ett tunnt pärlstrå i rosa hänger ned från den lilla rosbuketten.

                                              (klickbar bild)

Ja, kanske att jag lärde mig nåt av misstaget jag gjorde vid förra försöket med Swing Card:
- Lagom är bäst. Men ibland är det svårt att hejda sig i sin iver att dekorera.

Ha det gott och pyssla lugnt.
Monica.
Trackback
RSS 2.0