Mall till påse.

Visar här en enkel skiss där jag försökt visa hur jag gjort en påse av ett 12” papper
och vilka mått jag använt.
Jag återkommer snart med bild på någon färdig påse.

Förklaring till min mall.

Biga o vik längs alla linjer, både lodrätt o vågrätt. Jag har gjort den övre delen 7 cm hög (lock) och botten 4 cm (lika hög som kortsidans bredd)

Skär bort de tvärrandiga fälten.

Klipp jacken mellan bottenflikarna upp till den bigade linjen ovanför bottendelen.

Gör hål för bandet på framsidan o på locket. (Vik över locket o markera) Färga ev. in kanterna.

Vik ihop påsen, klistra ihop botten, de små flikarna limmas ovanpå baksidans flik. Framsidans flik ovanpå baksidans.

Hoppas det går att förstå min förklaring. Jag försökte mig på att kopiera en mall som jag gjort på datorn i word men där gick jag bet så därför blev det bara en fotad handritad mall.
Hoppas jag lär mig. Har ni något tips om detta så får ni gärna höra av er.
Hoppas ni får njuta av fina höstdagar. Visst är de mysiga?
Kram från Monica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0