Vår lilla tjej fyller 20 år idag!

Visst saknar man de små "tultorna" ibland. Minns när de väckte oss på luciamorgonen med egenhändigt gjorda luciakronor av papper med gulfärgade, ritade ljus. Tänk vilken kreativitet de små liven hade.
Så mysigt att tänka tillbaka: pipilotter i håren, små putande blöjrumpor och kladdiga pussar.
Ja, nu har båda våra tjejer t o m lämnat tonåren men nog är det fortfarande härligt att se och krama om dom.
Och tills idag, när vår minsting fyller tjugo har jag förstås passat på och gjort ett kort åt henne.

Till framsidan har jag skurit ut en bit av en bild med två änglabarn, jag ville ju just idag bara ha en ängel med. (Även att jag har två underbara "änglaungar") 
För att täcka den ojämna kanten som blev så satt jag lite fjäderdun där.
Fjärilen har jag stansat ut med min nyinköpta stans från Martha Stewart. Därifrån kommer också kantstansen med hjärtan.




Jo minsann, stansen till hjärtat här på baksidan är även den av samma märke. Jo, jag gillar dom.(Tips: Du hittar en del av dom hos Hobbyhärvan).

 

Som så ofta ville jag ha mycket plats för "platta presenter" inuti kortet så på den snedskurna insidan gjorde jag en ficka för presentkort och på den andra sidan en större ficka för en tag med plats för text.
Utanpå fickan satt jag fast en bit av ett gallerband. I det träddes några ringar av ståltråd som jag sedan kunde knyta fast etiketterna i. På baksidan av dom finns ytterligare några "platta gåvor".



  Klickbara bilder för en lite närmare titt.  

Ja nu är det dags att fixa de obligatoriska kladdkakorna till kvällens fest. Lite kan väl mamma få hjälpa till med även om lilltösen blivit stor.

Ha det riktigt skönt.
Kramar Monica (ingen tonårsmamma längre....)

Kommentarer
Postat av: Pysselbus

Åhhh, hoppas det blev ett trevlig kalas! Säkert blev din dotter glad för alla platta presenter men mest för kortet! Superläckert! Gillade alla stansarna... Har också en förkärlek för MS...



Visst går tiden alldelens för fort när det gäller barnen... suck Är rädd att vakna en dag och undra var tiden tagit vägen....



Ha en underbar kväll!

Kram

Linda

2010-07-10 @ 20:53:58
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Eva J

Ja, visst går tiden fort....

Underbart kort och vilka fina detaljer, kantstansen är ju bara så fin. Hoppas ni hade en härlig dag.

Pyssla lugnt i sommarvärmen.

Kram Eva

2010-07-13 @ 19:41:44
URL: http://eviebee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0