Vintage i vitt.

Är inte bilden med änglabarnen underbar?
När jag fick se servetterna med det ljuvliga motivet hos Hobbyhärvan så föll jag pladask, sååå söta!

Jag limmade servetten på ett lite stadigare papper med decoupagelack och fäste det sedan på kortet.
För att mjuka upp övergången så duttade jag antikvit hobbyfärg lite här och där både på kortet och på servettmotivet.
På en vit hjärtebrads svampade jag lite Memories Mist, silver och satt fast en bit tyll med den. Några självhäftande pärlor fick också plats i tyllen.
Blommorna är sprejade med hemmagjord "mist" av vatten, lite distress refill vintage och perfect pearls så de inte skulle vara helt kritvita.
Hjärtat är utklippt av ett lite styvare papper, målat och krackerlerat i vitt och silver. Lite pearlmakers och så ett härligt band.

  Visst smälter man?


På insidan återkommer servetten men här jag jag monterat den på en hjärtformad bit av silverpapper, bakom hjärtat är några snirklar från Kaiser stämplade i silver.
Den andra sidan är tänkt för att skriva någon egen rad så där har jag bara stämplat Grattiskramar och embossat med holigram sparkle.
Jag har också duttat insidorna med grå torrcharks.

  


Baksidan är dekorerad med ytterligare ett krackelerat hjärta, jag tycker de passar bra till vintagekorten då de ser lite slitna ut.



Jo, jag är säker på att jag i alla fall kommer att använda dessa servetter igen och ett tips om du också gillar dom:  -Kolla in hos Hobbyhärvan och se på servetterna, de finns med fler liknande motiv.Där finns också flera fina transferbilder som också är helt bedårande.

Tills nästa gång, njut av våren utomhus men kryp även in och koppla av vid pysselborden då och då.
Monica W 


Kommentarer
Postat av: Mia

Oooohhhhh, vad fint.Tänk vad snyggt det blir med en servett.

Ha dé.

2010-05-01 @ 18:08:07
Postat av: Eva J

Superfint!

2010-05-02 @ 10:21:41
URL: http://eviebee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0