Födelsedagskort till mamma.

Min gulliga mamma har fyllt år och då passade jag på att göra ett kort till henne.




Stämpeln fick jag själv i födelsedagspresent av min äldsta dotter. Hon hade köpt den i Tyskland och visst är den fin. Det blev också invigning av min nya stans med fotohörn från Fiskars. Jo, även kantstansen jag använt är ny. Dom är ju såå roliga att använda.
Jag har även sprayat med vatten + perfect pearl på och runt stämpelmotivet. Jag lyckas inte att bara få ett skimmer utan får alltid lite större droppar också. Har kanske övat för lite på detta. 
Ett missöde hände 2 gånger: När jag gjort "pärlorna" med pearl makers så lade jag kortet åt sidan på bordet för att det skulle torka men en av katterna råkade trampa på det och vips så var det bara kladd istället för pärlor. Jag försökte skrapa bort det mesta och satte dit nya "pärlor", lade kortet ovanpå ett skåp men trot eller ej, bara kladd igen och en liten kisse med extra glittriga tassar..... Skam den som ger sig, nytt försök och torkningen av kortet fick ske i en garderob med stängd dörr.
Mina katter gillar att vara med och pyssla. Ibland blir de lite väl intresserade och lägger sig mitt i allt papper, stämplar mm. Snacka om att de demonstrerar och tycker att matte borde gosa lite med dom också..... 



    

 Här är delar av insidan och... 


   

En igelkott som vilande njuter bland blommorna fick pryda baksidan. Tyvärr blev kortet lite mörkt, ingen proffsfotograf som varit framme....


Kommentarer
Postat av: Mia

Superfint kort. "stänken" förhöjer ju hela kortet.

Musen är bara fööör söt.

2009-09-03 @ 14:14:46
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/
Postat av: Eva J

Men guuuuuuuu, vilket vackert kort. Glittret det förhöjer hela motivet som är supersnyggt. Den stämpeln skulle man ju vilja ha!!!!! Din hörnstans är också jättefin, synd att jag redan fyllt år annars skulle jag ju kunna önska mig en sådan, kanske får bli en i alla fall.

Ha en bra vecka

Kramar Eva

2009-09-06 @ 21:42:43
URL: http://eviebee.blogg.se/
Postat av: mamsen

Tack för alla fina kort.Ända från Gtbg finns tackhälsningar.

Lycka nu till med julkorten.

Kram.....

2009-10-16 @ 15:54:53
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0