Flyttkort



En av mina döttrar har precis flyttat in i sitt hus. Tyvärr för oss, ligger det i Tyskland så det blir inte så ofta som vi kan hälsa på.
Så istället för att åka dit med inflyttningsgröt så gjorde jag ett flyttkort som postverket fick äran att förmedla.
Idéen till kortet har jag som vanligt inte kommit på själv utan hittat på: http://christelscrappar.blogg.se/category/kort.html 
Tack för alla bloggar på nätet! Där hittar jag många tips till kort mm.




Här är framsidan med ovanligt mycket pynt för att vara gjort av mig.
Taket lyfts upp, sitter fast med en bit kardborrband och sedan får man dra i det bruna bandet så vecklas kortet upp och man har flera sidor till att skriva på och dekorera.



En lite skuggig bild av insidan av "huset". Här har jag också försökt mej på att skriva en hälsning på tyska med hjälp av lexikon, säkert inte rätt, men ett gott försök som hälsning till dotterns tyska sambo.




Här ser man lite av att det även fick plats för en hel del text även om jag inte vill "avslöja" allt det här på nätet....
På baksidan fick en söt men snopen katt vara med. Den stämpeln har jag också fått i present från Tyskland.
Nästan allt annan material som jag använt kan man hitta hos Hobbyhärvan.



Trots att "huskortet" hade gott om plats så räckte det inte riktigt till.
Vi skulle även lägga i en platt present så det fick bli ytterligare ett kort för detta.
Min dotter som skulle få kortet är en riktig "kläd- och modetok" så jag tyckte att ett av de mönstrade papprena här var som gjort för henne.
Spetsen var lite för vit för att passa in så den fick bli lite färgad med hjälp av en distressdyna.
Naturligtvis fick det prickiga bandet också vara med även här, det är ju såå fint.
Men jag får nog bli lite bättre på att hantera kameran, det blir så suddiga bilder.




Baksidan.


Kommentarer
Postat av: Mia

Guuud, vad häftigt huset är, jättefint.

Kortet är superfint, passar ju perfekt till en som är modeintresserad har inte tänk på det.

Fortsätt med skapandet.

Mia

2009-09-07 @ 12:24:50
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0