Ett par enkla julkort.

Här har jag gjort ett par enkla julkort, annars tycker jag ju helst om att göra kort som har både framsida, insida och baksida så man får plats att dekorera lite mer. Men ibland kan det passa bättre med ett enkelt.




Här är ett som går i julens traditionella färg, rött. På en stomme av röd cardstock har jag monterat 2 mönsterpapper (finns hos Hobbyhärvan) i olika former som jag färgat in kanten på i brunt.
Den lilla igelkottsstämpeln kommer från Penny Black och är färglagd med Promarkers och glitterstick "frosty" som nog blivit en favorit hos mig. Tycker den passar så bra till t ex pälskanter som här på luvans kant och tofs samt på stövelskaftet. Ett gult glitterstick är använt på stjärnan för att få lite 3D-effekt och glans.
Snöflíngorna är stämplade och embossade i black sparkle.
Slutligen stämplade jag en snirkel som jag också embossat i svart.
På baksidan har jag bara satt ett vitt papper som jag färgat kanterna på i rött, stämplat och embossat God Jul också det rött så där finns gott om plats att lämna sin hälsning.




Ett julkort behöver ju inte alltid vara så "avancerat", det kan bli fint ändå, tycker i alla fall jag.
Kortet längst fram: Här har jag använt ett ljust papper som bakgrund och baksida (så där finns plats att skriva).
Jag har även gjort en "bakgrundsoval" i ljust papper som jag färgat in kanten på i brunt, ovanpå den en brun oval där jag stämplat och embossat pepparkaksparet i vitt. Också hjärtestämpeln är gjord på samma sätt, sedan utklippt och monterad med 3D-kuddar. Utöver detta har jag bara satt fast en rosett i prickigt (klar favorit!) och en utstansad snöflinga.
Det bakre kortet är gjort på liknande sätt men där har jag stämplat pepparkaksparet direkt på det ljusa pappret och sedan färglagt dom med MCP-teknik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0