Solros på tackkort.



Här har jag försökt att göra ett lite somrigt tackkort.
Det är grön cardstock som bas, likaså i "bandet" som jag gjort med kantstansen. Ett mönstrat papper i mild grön nyans på framsidan och även en "platta" av ljusgrön cardstock under det vita pappret med solrosen (lite inkat i kanten).
Solrosen har jag målat med promarkers och "pärlpluttarna" är  gjorda med liquid pearls. De avrundade hörnen har jag gjort med Fiskars hörnsax. I övrigt är det bara det gulliga, prickiga bandet som får bli dekorationen.


                                          

Innuti kortet har jag inga dekorationer mer än utstansade blad och lite inkade kanter eftersom den som ska skicka kortet vill få plats att skriva några rader.
Baksidan vill jag ju helst inte lämna blank så där hamnade en stämplad fjäril som jag embossade i guld.
Stämpeln med solrosen kommer från Kreativ hobby i Norge men övrigt material är från Hobbyhärvan.

Ett enkelt och ganska "rent" kort som jag hoppas ska glädja den som får det. Jag blev i alla fall glad över att få göra kortet och solrosens gula färg påminner om det underbara sommarvädret som är just nu.

Kommentarer
Postat av: Mia

Gulligt kort, jag ser att hörnsaxen kom till användning.

Ha dé, Mia

2009-08-06 @ 09:13:45
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/
Postat av: Eva J

Snyggt! Stämpeln är jättefin och kantstansen kanon, så användbar.

Ha en skön tisdag

Eva

2009-08-10 @ 21:22:13
URL: http://eviebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0